Колчанова Ольга Андріївна

З метою зміцнення, відновлення здоров’я дітей під час музичних занять активно впроваджуємо музикотерапію.

Музикотерапія – це спеціалізована форма психотерапії, яка включає такі напрями як: вокалотерапія, музикотерапія в рухах, музикування на музичних інструментах, дихальна артпедагогіка.

До дихальної артпедагогіки входять: гра на духових інструментах, дихальна гімнастика під музику та різні вправи для розвитку дихання. Це дає змогу дітям оздоровлюватися, не помічаючи процесу лікування.

Для зміцнення та оздоровлення дихальної функції використовуємо духові інструменти (сопілки, дудочки, губні гармонії, свищики).

Регулювати силу й тривалість вдиху та видиху чудово допомагає видування повітря через соломинку у склянку з водою у ритмі музичного твору.

Для стабілізації психічного стану доцільно використовувати такі вправи: «Звуки – лікарі», «Прослухай свій настрій», «Веселі музиканти», «Цікаві пазли», «Тихо – голосно».

З метою формування образу «Я» пропонуємо дитині вибрати з музичних інструментів та предметів, які звучать, ті, звучання яких, найбільше відповідають їй самій.

Таким чином, діти створюють «звуковий автопортрет» за допомогою ритму, використовуючи все з чого можна видобути звук.

Слід зазначити, що благотворний вплив на здоров’я і розумові здібності людини надає музика Моцарта. Вона зцілює тіла і душі людей, мобілізує і підіймає.

У другій половині ХХ століття американський вчений – дослідник Дон Кембел написав книгу під назвою «Ефект Моцарта», що стала надзвичайно популярною в багатьох країнах світу. Серед людей, які звикли до рок і поп – музики, почався справжній бум! Всі хотіли слухати Моцарта! При чому не з метою освіти, а щоб лікуватися і розумнішати.

Моцарт – «найкращий» композитор для малюків. Величезна кількість наукових досліджень, що проводилися у багатьох країнах світу, свідчать про те, що гармонійна, світла і вишукано проста музика Моцарта чинить сильний позитивний вплив на розвиток дитячої психіки, інтелекту і творчого потенціалу.

Моцарт, будучи Генієм від Природи, став композитором вже в 4 роки. Саме це й принесло в його музику чисте дитяче сприйняття, яке підсвідомо відчувають всі шанувальники його творчості – в тому числі і найменші слухачі.

У циклі занять з музичної діяльності ми впроваджуємо музичні твори Моцарта. Помітили, що коли звучить музика Моцарта, діти стають більш лагідними, розкутими, креативними.