Карнаухова Марина Сергіївна

"Учитись важко, а учить ще важче.

Але не мусиш зупинятись ти.

Як дітям віддаси усе найкраще,

То й сам сягнеш нової висоти

М. Сингаївський

Музичне виховання дітей

Музичне виховання дітей – це творчий процес, який відповідає їхнім етико-естетичним потребам та гарантує інтенсивність емоційно-почуттєвих зусиль, збуджує прояви творчості, забезпечує поліваріантність вибору засобів ведення продуктивної діяльності. Музичне виховання не лише залучає дитину до світових культурних надбань, а й формує її ціннісне ставлення до навколишнього світу, дає змогу гармонійно розвиватися.

Вплив музики на емоційний, творчий, психічний розвиток дитини безперечний. Музика здатна викликати у малюка шквал почуттів і переживань. Вже в перші місяці дитина прислухається до мелодійних та заколисуючих звуків колискової, жваво реагує на танцювальну музику, зупиняє погляд на музичному інструменті, що звучить. Музичні здібності у дітей проявляються дуже рано. Музика постійно викликає в дитини посмішку, рух, вона пожвавлюється. З віком емоційний відгук дитини на музику носить більш визначений характер. Музичне виховання є органічною складовою всього навчально-виховного процесу в дитячому садку. Музична практика дитини виявляється через сприйняття музики, її виконання та музично-освітню діяльність. У процесі музичного виховання діти ознайомлюються з різними музичними творами, набувають певні знання, виробляють уміння й навички слухання музики, співу, музично-ритмічних рухів, а також гри на музичних інструментах.

Отже, зважаючи на всі аспекти, треба сказати, що музика потрібна дитині для збагачення духовного світу, розвитку творчих здібностей, вихованню моральних якостей, пробудження почуття любові до Батьківщини, до краси навколишнього світу, розвитку емоційної чутливості. Залучення до музики вводить дитину у світ хвилюючих радісних переживань. Любов до музики, прищеплена в дитинстві, може стати міцною основою подальших досягнень та успіхів дитини, створює надійний фундамент для становлення й подальшого розвитку всіх пізнавальних процесів. Спілкування з музикою приносить дітям велику радість, формує їхні естетичні почуття, надає змогу самореалізуватися, а також сприяє всебічному і гармонійному розвитку дітей дошкільного віку.

Музика

О, Музика! Яке це, справді, диво…

Вона підносить в сині небеса,

Ти невагомий і летиш щасливо,

А навкруги простори і краса.

І стільки щастя, радості легкої,

Любові, світла, ласки навкруги,

Краси божественної, неземної,

Реальність враз втрачає береги…

А хвиля музики тебе несе, гойдає,

Відносить в загадковії світи.

І вабить душу, ніжно пригортає.

Частинкою її стаєш і ти.

І все земне уже неактуальне,

А лише музика в душі твоїй луна.

То спрагла, лагідна, а то печальна,

Але тобою випита до дна.

Музика, як казка, музика – жива.

І не треба серцю будь-які слова.

В музиці – найвищі ніжні почуття.

В ній любов і туга, та саме життя.

Музика, як море, то штормить, то ні.

Там знаходить серце рятівні вогні.

Музика, як сонце, гріє нам серця,

Їй нема початку і нема кінця.

І чого не зможеш словом досягти,

В музиці розкажеш щиру правду ти.