- Принцип гуманістичного спрямування:
- Прийняття та розуміння особистості дитини та її батьків;
- Надання можливості вибору;
- Відмова від жорсткої регламентації, категоричних оцінок діяльності та поведінки.
- Принцип оптимального співвідношення:
- Оптимальне поєднання активних дій дорослих (які забезпечують процеси розвитку) та власної активності дитини;
- Використання різних типів, видів та форм організації занять, методів та прийомів роботи;
- Ознайомлення дітей з надбанням різних національних культур.
- Принцип діяльності, інтегрованості дитячої індивідуальності:
- Сприйняття педагогом дитини не як набору окремих характеристик, а як цілісної, унікальної особистості;
- Врахування провідних, індивідуальних (вік, стать, тип вищої нервової діяльності тощо) та особистісних (потреб, намірів, ціннісних орієнтацій) якостей.
- Принцип поєднання індивідуального та соціального.
- Принцип відповідності предметно-ігрового середовища особливостям індивідуального розвитку (доступність, варіативність, мобільність)