Базовий компонент дошкільної освіти
Базовий компонент дошкільної освіти затверджено наказом МОНМСУ № 615 від 22.05.2012 "Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)”
Інваріантна складова
освітні лінії:
"Особистість дитини”
"Дитина в соціумі”
"Дитина в природному довкіллі”
"Дитина в світі культури"
"Гра дитини”
"Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”
"Мовлення дитини”
Варіативна складова
"Комп'ютерна грамота”
"Іноземна мова”
"Хореографія”
"Шахи”
Засади нового Базового компонента
Визнання самоцінності дошкільного дитинства, його особливої ролі в розвитку особистості;
Збереження дитячої субкультури;
Створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;
Пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення у порівнянні з підготовкою до майбутнього етапу життя;
Засади нового Базового компонента:
Повага до дитини, врахування індивідуального особистого досвіду дошкільника;
Компетентнісний підхід до розвитку особистості , збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованість бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;
Засади нового Базового компонента:
Надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості , формування уміння узгоджувати особисті інтереси з колективними;
Формування цілісної картини світу, основ світогляду
Освітня лінія "Особистість дитини” передбачає:
Формування позитивного образу "Я”, створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;
Виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності
Освітня лінія "Дитина в соціумі” передбачає:
Формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись в світі людських взаємин, готовності співпереживати і співчувати іншим
Зміст освітньої лінії "Дитина в природному довкіллі” :
Містить доступні дитині уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля
Зміст освітньої лінії "Дитина в світі культури”:
Формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок , самостійності , культури та безпеки праці
Зміст освітньої лінії "Гра дитини”:
Розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності , ініціативності, організованості і ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому
Зміст освітньої лінії "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”:
Передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень , еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об'єктів довколишнього світу;
Спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях
Зміст освітньої лінії "Мовлення дитини”
Засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях.