Поради щодо забезпечення психічної безпеки майбутніх школярів

  • Усвідомлюйте, що емоції - провідний психічний процес у дітей 6-річного віку, місток, що зв’язує внутрішній світ дитини із зовнішніми подіями.
  • Позитивно оцінюйте емоційність як даровану дитині природою чутливість.
  • Враховуйте індивідуальні особливості емоційної сфери дитини (вразливість, глибину почуттів, стійкість станів, емоційний досвід).
  • Приймайте дитину такою, якою вона є.
  • Пам’ятайте про високу потребу дитини у вашій любові, адже в цей час найбільше розвиваються емоції та довіра до людей. Проявляйте співчуття, розуміння їх проблем, готовність допомогти.
  • Не демонструйте надмірну тривогу з приводу емоційної нестійкості дитини.
  • Будьте гнучкими й безпосередніми в спілкуванні.
  • Визнавайте у присутності дитини свої помилки і прорахунки. Надавайте дитині право на вибір, учіть його реалізовувати це право.
  • Своєчасно помічайте появу дискомфорту, емоційного неблагополуччя.
  • З’ясовуйте причини появи тривожних симптомів (повторюваність буденних подій, дефіцит нових вражень, надмірна опіка, емоційна неврівноваженість дорослих, які оточують дитину). Розширюйте можливості контактів дітей з іншими дітьми й дорослими.
  • Підтримуйте зв'язок з педагогами для розроблення спільних вимог та ефективних засобів відновлення душевної рівноваги дитини в школі і вдома.