Організація фізкультурно - оздоровчої роботи в ЛЗДО

В ЛЗДО проводиться повний обсяг форм фізичного виховання згідно Програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років "Дитина"

Сукупність організаційних форм роботи, які впроваджуються в освітній процес, становлять:

- заняття з фізичної культури (проводяться двічі на тиждень за загальним розкладом занять у приміщенні або на майданчику (в період з квітня до жовтня за належних погодних умов і тричі на тиждень під час прогулянок);

- фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультхвилинки, фізкультпаузи, загартувальні процедури);

- різні форми організації рухової активності у повсякденні (заняття фізичними вправами на прогулянках, фізкультурні свята та розваги, дитячий туризм, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров'я, індивідуальна робота з фізичного виховання).    Під час проведення цих форм фізкультурно-оздоровчої роботи педагоги дотримуються рекомендацій щодо їх тривалості, насиченості динамічним компонентом, враховують індивідуальні показники стану здоров'я, самопочуття дітей.

   В ЛЗДО здійснюється повний комплекс оздоровчо - загартовуючих заходів:

Традиційні:

- ходіння босоніж по теплій підлозі в групах, фізкультурному залі при проведенні фіззанять, ранкової гімнастики;

- перебування в приміщенні та на свіжому повітрі в одязі, що забезпечує тепловий комфорт дітей;

- гігієнічні водні процедури;

- полоскання ротової порожнини після прийому їжі;

- гімнастика пробудження (з використанням елементів досвіду М. Єфименка);

- масаж рефлекторних зон стопи, використовуючи "доріжки здоров'я";

- проведення дотикового масажу;

- вправи на формування правильної постави;

- гімнастика для очей;

- пальчикова гімнастика;

- масаж долоньок горіхами, каштанами;

- повітряні процедури;

- вітамінотерапія: вживання в їжу часнику, цибулі, фруктів, овочів.

Нетрадиційні:

- ароматерапія;

- фітотерапія;

- вживання кисневого коктейлю;

- дихальна гімнастика;

- психокорекція (казкотерапія, кольорова терапія, сміхотерапія, психогімнастика);

- полоскання горла настоями лікарських трав з поступовим зниженням температури води (старша група);

   Велику увагу педагоги ЛЗДО приділяють валеологічній освіті дітей (прищеплення стійких культурно-гігієнічних навичок, навчання догляду за своїм тілом, навичкам надання елементарної допомоги, формування позитивного відношення до власної статі, розуміння відмінності, норм стосунків між хлопчиками та дівчатками, формування вміння визначати свій стан та самопочуття).

   В дошкільному навчальному закладі діє "Школа сприяння здоров'ю".

   Як результат системного підходу до питань фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі спостерігається зниження захворюваності, високі показники фізичного розвитку, у дітей сформовано певні знання з валеологічної освіти, усвідомлення значення здорового способу життя.